Nowe formy przekazu technicznej wiedzy praktycznej w obszarze edukacji zdalnej

Pandemia, a przez to wprowadzenie edukacji zdalnej przysporzyło uczelniom w Polsce wiele problemów. Od braków sprzętowych po rzeczywiste trudności w nauczaniu. Szczególnie odczuli to wykładowcy i naukowcy uczelni technicznych. To ze względu na dużą liczbę zajęć praktycznych w programach studiów, które mają służyć przygotowaniu studenta do pracy w roli inżyniera. Łatwo domyśleć się, jak trudno jest prowadzić takie zajęcia w formie zdalnej.

Problem można zbagatelizować i założyć, że uczelnie tak czy inaczej przetrwają, a w o wiele gorszej sytuacji jest przecież gospodarka. Niemniej jednak, to właśnie gospodarka jest zasilana przez absolwentów uczelni i słabsze przygotowanie studentów teraz, będzie skutkowało negatywnie w przyszłości. I to nie tylko w najbliższej przyszłości, bo pewnych braków w edukacji nie da się nadrobić, ot tak, z dnia na dzień.

Problem zdalnej edukacji trzeba rozpatrywać w czterech aspektach: rodzaju zajęć (czy to jest wykład, czy ćwiczenia, laboratorium, czy projekt), predyspozycji studentów, przygotowaniu i mentalności nauczycieli akademickich oraz wyposażeniu i możliwościach technicznych uczelni.

O czym usłyszysz w tym podcaście?

  • Jak pandemia wpłynęła i wciąż wpływa na naukę zdalną, szczególnie w kontekście studiów technicznych?
  • Czy inżynierem można zostać ucząc się jedynie z domu?
  • Z jakich narzędzi korzystają wykładowcy?
  • Jak sprawić, by student aktywnie uczestniczył w zajęciach?

Gość podcastu

Piotr Gierlak

Piotr Gierlak jest profesorem Politechniki Rzeszowskiej mającym wieloletnie doświadczenie w edukacji jak i współpracy z przemysłem, głównie maszynowym i lotniczym. Prowadzi zajęcia z mechaniki, dynamiki maszyn oraz diagnostyki układów mechatronicznych. W pracy naukowej zajmuje się modelowaniem i analizą dynamiki układów mechanicznych, pomiarami oraz sterowaniem z uwzględnieniem metod sztucznej inteligencji. Współpraca z partnerami przemysłowymi dotyczy między innymi pomiarów, analizy i redukcji drgań.

Jest przewodniczącym Rzeszowskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Mechaniki Teoretycznej i Stosowanej. Opiekuje się studenckim kołem naukowym Dynamiki Układów Mechanicznych.

Bierze udział w międzynarodowych grantach edukacyjnych.

Interesują go kwestie z obszaru kosmologii i astrofizyki, a jego pasją jest czytanie książek.

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną i powołaj się na ten podcast:

E-mail: pgierlak@prz.edu.pl | Telefon: +48 17 865 18 54

Zadaj pytanie


Najnowsze podcasty

Wyzwanie jakim staje się brak rąk do pracy sprawia, że automatyzacja procesów magazynowych jest obecnie na ustach wszystkich. Jednak podjęcie decyzji o przejściu od składowania w regałach tradycyjnych do składowania automatycznego nie może być pochopna.

Presja na efektywność procesów intralogistycznych powoduje powszechne sięganie po rozwiązania serwisowe klasy premium - zapewniające szybkie naprawy, które w obliczu potrzeb operacyjnych przedsiębiorstwa okazują się także rozwiązaniem najtańszym!

Praktycznie w każdej dziedzinie życia rozwiązanie oparte o chmurę stają się coraz bardziej popularne i często z powodzeniem zastępują rozwiązania typowo desktopowe.

Subskrybuj Podcasty Techniczne

Chcesz być na bieżąco informowany o nowych odcinkach? Nasze podcasty możesz znaleźć i zasubskrybować na:

Spotify Apple Podcasts Google Podcasts RSS
Rozwiń
Nowe formy przekazu technicznej wiedzy praktycznej w obszarze edukacji zdalnej

Nowe formy przekazu technicznej wiedzy praktycznej w obszarze edukacji zdalnej


cofnij o 15s
-15s
play pause
przewiń o 15s do przodu
+15s
czas s

00:00

/

00:00