Pandemia, a przez to wprowadzenie edukacji zdalnej przysporzyło uczelniom w Polsce wiele problemów. Od braków sprzętowych po rzeczywiste trudności w nauczaniu. Szczególnie odczuli to wykładowcy i naukowcy uczelni technicznych. To ze względu na dużą liczbę zajęć praktycznych w programach studiów, które mają służyć przygotowaniu studenta do pracy w roli inżyniera. Łatwo domyśleć się, jak trudno jest prowadzić takie zajęcia w formie zdalnej.
Problem można zbagatelizować i założyć, że uczelnie tak czy inaczej przetrwają, a w o wiele gorszej sytuacji jest przecież gospodarka. Niemniej jednak, to właśnie gospodarka jest zasilana przez absolwentów uczelni i słabsze przygotowanie studentów teraz, będzie skutkowało negatywnie w przyszłości. I to nie tylko w najbliższej przyszłości, bo pewnych braków w edukacji nie da się nadrobić, ot tak, z dnia na dzień.
Problem zdalnej edukacji trzeba rozpatrywać w czterech aspektach: rodzaju zajęć (czy to jest wykład, czy ćwiczenia, laboratorium, czy projekt), predyspozycji studentów, przygotowaniu i mentalności nauczycieli akademickich oraz wyposażeniu i możliwościach technicznych uczelni.
Gość podcastu
Piotr Gierlak jest profesorem Politechniki Rzeszowskiej mającym wieloletnie doświadczenie w edukacji jak i współpracy z przemysłem, głównie maszynowym i lotniczym. Prowadzi zajęcia z mechaniki, dynamiki maszyn oraz diagnostyki układów mechatronicznych. W pracy naukowej zajmuje się modelowaniem i analizą dynamiki układów mechanicznych, pomiarami oraz sterowaniem z uwzględnieniem metod sztucznej inteligencji. Współpraca z partnerami przemysłowymi dotyczy między innymi pomiarów, analizy i redukcji drgań.
Jest przewodniczącym Rzeszowskiego Oddziału Polskiego Towarzystwa Mechaniki Teoretycznej i Stosowanej. Opiekuje się studenckim kołem naukowym Dynamiki Układów Mechanicznych.
Bierze udział w międzynarodowych grantach edukacyjnych.
Interesują go kwestie z obszaru kosmologii i astrofizyki, a jego pasją jest czytanie książek.
Masz pytania? Skontaktuj się ze mną i powołaj się na ten podcast:
E-mail: pgierlak@prz.edu.pl | Telefon: +48 17 865 18 54
Wyzwanie jakim staje się brak rąk do pracy sprawia, że automatyzacja procesów magazynowych jest obecnie na ustach wszystkich. Jednak podjęcie decyzji o przejściu od składowania w regałach tradycyjnych do składowania automatycznego nie może być pochopna.
Presja na efektywność procesów intralogistycznych powoduje powszechne sięganie po rozwiązania serwisowe klasy premium - zapewniające szybkie naprawy, które w obliczu potrzeb operacyjnych przedsiębiorstwa okazują się także rozwiązaniem najtańszym!
Praktycznie w każdej dziedzinie życia rozwiązanie oparte o chmurę stają się coraz bardziej popularne i często z powodzeniem zastępują rozwiązania typowo desktopowe.
Nowe formy przekazu technicznej wiedzy praktycznej w obszarze edukacji zdalnej
00:00
/
00:00